نحوه انتخاب صحیح بچینگ پلانت 2021-02-26T14:34:06+03:30

خرید بچینگ پلانت

خرید بچینگ پلانت ؟ ایستگاه تولید بتن کارگاه‌هایی هستند که بتن را با مقیاس صنعتی و یا تحت شرایط ویژه تهیه کرده و به مصرف کننده عرضه می‌کنند بنابراین برای این منظور نیاز بخیر خرید دستگاه بچینگ پلانت با بچینگ بتن دارید.

در پروژه‌های بزرگ عمرانی مانند راهسازی، سد سازی و برج سازی پیمانکاران بیشتر تمایل به احداث یک ایستگاه تولید بتن با مقیاسی متناسب با نیاز پروژه در منطقهٔ عملیاتی خود دارند. هزینهٔ ساخت و راه اندازی یک ایستگاه به نسبت خریداری بتن مورد نیاز از یک کارگاه تولیدی معمولاً با صرفه تر است.

در مدیریت ایستگاه تولید بتن علاوه بر مباحث تئوری و آزمایشگاهی پیرامون بتن و تکنولوژی و طرح اختلاط آن مباحث دیگری مانند تولید بهینه،مدیریت زمان، مهندسی سیستم، حسابداری و بازاریابی نیز مطرح اهمیت دارد.

با پیشرفت سریع شهرنشینی، نیازهای مسکن و ارتقاء زیرساخت ها مردم را به خود جلب می کند تا کار خود را در کارخانه بچینگ بتن انجام دهند.بنابراین بیشتر بیشتر از مردم بر روی بچینگ پلانت بتن سرمایه گذاری می کنند، اما برای کسانی که می خواهند بر روی بچینگ پلانت پرتابل کوچک سرمایه گذاری کنند، انتخاب صحیح بچینگ پلانت بتن مناسب از اهمیت بالایی برخوردار است که در زیر چندین پیشنهاد و نکته را مطرح می کنیم که به خرید بچینگ پلانت کمک شایانی می کند:

  • بر اساس اندازه و حجم سایت ساخت و ساز نسبت به انتخاب اندازه بچینگ پلانت اقدام کنید.
  • اگر شما می خواهید بتن با کیفیت بالا داشته باشید، باید تجهیزات تولیدی مطمئنی انتخاب کنید.
  • بر اساس مقیاس تولید، شما میتوانید یک بچینگ پلانت پرتابل کوچک بر اساس تقاضا و خروجی سالیانه انتخاب کیند.
  • این غیرممکن است که عملکرد فنی بالای تجهیزات را دنبال کنید، این امر باعث افزایش هزینه می شود، اما دنبال کردن سرمایه گذاری پایین، عملکرد فنی تجهیزات را کاهش می دهد و این عمل نیز مطلوب نیست.
  • به نسبت عملکرد به هزینه توجه کنید. این کار به شما برای پیدا کردن محصول مناسب با کمترین هزینه و بیشترین سود می تواند کمک کند.
  • انتخاب موتور اصلی، مهمترین جزء یک forced concrete mixer ، در خصوص تولید بتن با کیفیت،قدرت در حجم بیش از حد بار، بازده تولید بالا، تخلیه مواد بدون جدایی، باید با اطمینان بالا صورت پذیرد. این میکسر می تواند با انواع مختلف ایستگاه بتن آماده منطبق باشد. این نوع از میکسر بصورت گسترده به عنوان تولید بتن آماده استفاده می گردد.
  • جنبه های اصلی در نظر گرفته شده تجهیزات پیشرفته، قابلیت اطمینان، برتری و جهانی بودن است.
  • قبل از انتخاب تجهیزات – بچینگ پلانت – می توانید قدرت، تکنولوژی و خدمات پس از فروش تولید کننده تجهیزات انتخاب شده را بررسی کنید.

میکسر بتن مهمترین جنبه در بچینگ پلانت محسوب می شود، بنابراین پیدا کردن یک بچینگ پلانت با میکسر ایده آل بسیار اهمیت دارد. بنابراین باید به این سوال پاسخ دهیم که چه نوع میکسری برای یک بچینگ پلانت قابل قبول است؟

برای پاسخ به این سوال در زیر نسبت به دسته بندی بچینگ پلانت بر اساس نوع میکسر اقدام میکنیم:

  • درام میکسر – میکسر افقی یا اصطلاحاً بچینگ پلانت طرح راه ماشین

این نوع میکسر با بازده بالا و تولید بتن با سرعت و گیفیت متوسط همواره مورد نظر اهل فن بوده است.

  • میکسر تویین شفت

میکسر استفاده شده در این نوع دستگاه بچینگ دارای دو شفت موازی  و افقی بوده که معمولا توانایی تولید انواع بتن ها را دارد بر روی هر کدام از شفت ها با توجه به طول شفت تعدادی بازویی قرار گرفته که در انتهای این بازو ها یک ناخن قرار گرفته در سایزهای کوچک این نوع میکسر از یک موتور برای نیرو محرکه استفاده شده ولی در سایزهای بزرگتر معمولا ۲٫۵ متر مکعب به بالا از دو موتور استفاده شده ( برای هر شفت یک موتور ) البته در هردو حالت گیربکس هردو شفت با هم کوپل شده اند . میزان همگنی مواد در این نوع میکسر بالا می باشد.

  • میکسر تک شفت

در میکسر اسفاده شده در این مدل همانگونه که از اسمش پیداست از یک شفت  بصورت افقی استفاده شده ولی شکل آن با شفت های میکسر تویین شفت فرق می کند و به جای بازویی یک ورق به صورت هلالی و یا مارپیچ به دور شفت پیچیده شده که ناخن ها بر روی آن قرار میگیرند . این نوع میکسر برای تولید بتن های تر مناسب می باشد ولی میزان همگنی موارد به اندازه میکسر های تک شفت نمی باشد و برای میکسر های با ظرفیت بالا توصیه نمی گردد.

  • پن میکسر

در این نوع میکسر محوری که بازویی و ناخن ها بر روی آن قرار می گیرند به صورت عمودی قرار داده شده این نوع میکسر هم برای بتن های تر مناسب می باشد و بیشتر در بلوک سازی ها از آن استفاده می شود . در بتن های با دانه بندی بزرگ مانند آر سی سی که در سد ها استفاده می شود خوب جواب نمی دهد و معمولا دریچه تخلیه بار از  میکسر استهلاک بالایی دارد .

  • میکسر continious

این نوع میکسر برخلاف سایر میکسر ها که بصورت بچ به بچ بتن تولید می نمایند ( یعنی هر بار ما مقدار معینی از متریال ها را توزین می نماییم و داخل میکسر می ریزیم و پس از اتمام زمان میکس اقدام به تخلیه می نماییم ) این نوع میکسر بصورت پیوسته بتن تولید می نماید یعنی مصالح ، سیمان ، آب و سایر متریال ها با آهنگ مشخصی از یک سمت وارد این میکسر شده و از سمت دیگر بصورت مداوم بتن میکس شده خارج می گردد . این نوع میکسر ها دارای یک شفت به صورت حلزونی می باشند که به هنگام چرخش همزمان باعث میکس شدن بتن و انتقال آن به سمت خروجی میکسر می شود .

خرید بچینگ پلانت
خرید بچینگ پلانت